Czy gry potrafią zastąpić rzeczywistość?

Od lat gry komputerowe stały się synonimem dobrego spędzania wolnego czasu. Chociaż media grzmią o tym, że młodzież za dużo czasu spędza przed ekranami, to w rzeczywistości nie rozumieją one, iż dzieje się tak dlatego, że dziećmi mało kto się interesuje, w związku z tym same szukają sobie rozrywki i innych światów, w których mogą się wykazać.

Prosta kalkulacja: jeżeli chcę spędzić dobrze czas, to odwiedzam stronę https://gry-zrecznosciowe.pl i gram do momentu, aż przejdę większość wyzwań, opcjonalnie do chwili, w której czas na rozrywkę się kończy. Nie ma w tym żadnej filozofii, nie ma możliwości, w której jesteśmy skazani na konkretny typ spędzania wolnego czasu. Po prostu: gram, bo lubię.

Tymczasem w mediach pojawia się narzekanie, że ludzie siedzą przed ekranami komputerów i niczym zahipnotyzowani grają w gry niczym osoby, które nie bardzo wiedzą, co się powinno robić ze swoim życiem. Podobno gracze są oderwani od rzeczywistości całkowicie. Tymczasem ucieczka przed rzeczywistością jest czymś absolutnie normalnym, absolutnie akceptowanym – ludzie nie chcą widzieć „tu i teraz”, bo często jest to dla nich nieakceptowalne.

Żyjemy w społeczeństwie

Taki obraz rzeczywistości faktycznie jest trudny do radzenia sobie z nim, dlatego ludzie wolą spędzać czas z osobami, które poznali w Internecie. Niekiedy te same osoby zastępują im rodzinę, ponieważ ich własna nie akceptuje ich wyborów życiowych, nie mają o czymś rozmawiać, często dochodzi do różnego rodzaju konfliktów. Te konflikty sprawiają, że ludzie uciekają przed konfrontacją z bliskimi, boją się podjąć rękawicę. Nie jest to zdrowe, ale z drugiej strony te same rodziny nie chcą iść do psychologa z osobą, która ma problem.

Efekt bywa czasami opłakany, bo mamy falę samobójstw (o którą, rzecz jasna, oskarża się ostatecznie gry), z którą nie sposób sobie poradzić. Nie zmienia to jednak faktu, że obwinianie środków ucieczki od rzeczywistości nie jest właściwą drogą, bo w rzeczywistości – tej, od której uciekają gracze – nie oferuje się im żadnego sposobu na poradzenie sobie z problemami. Często rodziny orientują się, że nałogowe granie jest tylko objawem i robią to w porę, ale w zasadzie na początku jest to tylko zastanawianie się, czy gry komputerowe nie stanowiły tutaj jakiegoś wyzwalacza, czy nie doprowadziły do śmierci lub choroby. Jest to błędny trop, ale media często atakują tych, których nie rozumieją i skutki są niekiedy opłakane, ale łatwe do przewidzenia, jeśli nie patrzy się na sytuację dostatecznie obiektywnie.

Czy gry potrafią zastąpić rzeczywistość?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here