Dedykowane systemy B2B. Jakie ma możliwości platforma B2B?

W ostatnich latach uwaga klientów coraz bardziej skupiona jest wokół portali oraz sklepów internetowych. Prowadzimy coraz bardziej wypełnione zadaniami życie, i wielu z nas nie może pozwolić sobie na wydzielenie w swoim grafiku ilości czasu, która pozwoliłaby na spokojne wyjście na zakupy. Tutaj z pomocą przychodzą sklepy elektroniczne.

Handel elektroniczny już dziś zajmuje większą część ogólnej sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. W Polsce e-commerce nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, jednak w niedługim czasie sytuacja ta może się zmienić. Z tego powodu, nie powinno nas dziwić to, że coraz więcej firm przenosi niektóre lub wszystkie swoje operacje na platformy online.

Czym są platformy e-commerce?

Platformy E-commerce to rodzaje stron internetowych, które służą do obsługi witryny handlu elektronicznego. Hosting e-commerce różni się od standardowego hostingu internetowego tym, że do zarządzania i prowadzenia komercyjnej strony internetowej wymagane są liczne dodatkowe funkcje. Obejmuje to SSL, obsługę baz danych, zintegrowaną możliwość dokonywania zakupów, usługi przetwarzania płatności oraz wymaga zwiększenia bezpieczeństwa. Platformy e-commerce mają na celu zapewnienie przedsiębiorcom i firmom wszystkich narzędzi i usług pomagających w założeniu, zarządzaniu i prowadzeniu działalności w zakresie handlu elektronicznego.

Wybór systemu B2B

Przed założeniem swojego sklepu internetowego, musimy zmierzyć się z wieloma dylematami, i rozważyć wszystkie ważne kwestie. Przede wszystkim musimy zacząć od wyboru niszy i asortymentu produktów, które będziemy sprzedawali, zdecydować, w jaki sposób będziemy tworzyli ruch na naszej stronie, oraz uregulować wszystkie aspekty prawne związane z prowadzeniem działalności. Następnie możemy przejść do kluczowego etapu, czyli do faktycznego stworzenia naszego sklepu.

Jedną z najważniejszych opcji, które wybierzesz podczas tworzenia sklepu e-commerce, jest wybór hostingu. Możemy zdecydować się na skorzystanie z hostingu współdzielonego lub dedykowanego. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, dlatego dziś postaramy się je pokrótce przedstawić.

 systemy B2B

Hostowane platformy e-commerce

Najlepsze powody korzystania z hostowanego oprogramowania e-commerce to niski koszt i brak konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy informatycznej. Kolejną korzyścią jest to, że wiele rozwiązań zaprojektowano z myślą o rozwoju firmy: zazwyczaj nie płacisz za funkcje, których nie używasz dzisiaj, możesz je jednak dodać na późniejszym etapie istnienia sklepu.

Hostowana platforma jest czasami nazywana „współdzieloną”, ponieważ twoja witryna będzie udostępniać zasoby innym: dostawca usług zewnętrznych obsługuje twoje serwery za miesięczną opłatą za ich sprzęt, oznacza to, że wiele witryn internetowych działa na tym samym serwerze fizycznym.

Decydując się na hostowaną platformę, firma odpowiada tylko za treść. To dostawca usług obsługuje wszystkie inne szczegóły, w tym konfigurację serwera, zarządzanie przepustowością, tworzenie kopii zapasowych, bezpieczeństwo i inne. Niektóre przykłady hostowanych platform e-commerce to: Shopify, BigCommerce, Mozu.

Dedykowane platformy e-commerce

Aby naprawdę zbudować markę online, sprzedawcy detaliczni będą musieli w pewnym momencie rozważyć utworzenie dedykowanego kanału e-commerce z dedykowane systemy B2B. Zapewniają one maksymalną swobodę i są w pełni dostosowane do potrzeb biznesowych.

Skalowalność jest kluczowym powodem wdrożenia dedykowanej platformy e-commerce. Większe firmy muszą brać pod uwagę takie rzeczy, jak integracja, skala sprzedaży, i być może międzynarodowa widoczność. Dedykowana platforma B2B jest zalecana w przypadku prowadzenia sklepu o dużym natężeniu ruchu lub w sklepach nastawionych na sprzedaż objętościową, w których inwestycje w sprzęt, personel i transport są z góry planowane i oczekiwane.

Zastosowanie w budowaniu swojego sklepu internetowego systemy dedykowane B2B, będzie się wiązać ze znacznie większymi kosztami użytkowania. Pozwoli to jednak na pełną personalizację witryny oraz umożliwia zarządzanie wszystkimi zasobami i możliwościami sklepu. Wiąże się to również z dużo większą odpowiedzialnością, ponieważ wszelkie błędy w bazie danych oraz funkcjonowaniu sklepu muszą zostać rozwiązane bez pomocy programistów odpowiadających za hosting, jak ma to miejsce w przypadku platform ,,współdzielonych”.

Co daje korzystanie z dedykowanego systemu B2B?

Dedykowane systemy B2B cieszą się skrajnie różnymi opiniami. Część z ekspertów uważa je za doskonałe rozwiązanie i jedyną możliwość na stworzenie prawdziwej, wyróżniającej się z tłumu marki. Z kolei nieco bardziej sceptycznie nastawieni znawcy uważają je za przereklamowane albo więc za stratę pieniędzy. Dziś skupimy się jednak na przedstawieniu pozytywnych cech takiego rozwiązania.

Systemy B2B, które odniosły spektakularny sukces, wyróżniały się nie tylko wysokiej jakości produktem oraz świadczonymi usługami. Ważny wpływ na ich pozycję miał również wyróżniający je spośród konkurencji wygląd strony. Zastosowanie dedykowanego systemu B2B daje swoim użytkownikom możliwość pełnej kontroli nad kodem HTML i swobodę indywidualnego dostosowania szablonu strony.

Inną, jedną z podstawowych zalet serwera dedykowanego dla witryn biznesowych o dużym natężeniu ruchu jest większa ilość dostępnego miejsca na dane. Dedykowany serwer zapewnia praktycznie nieograniczoną przestrzeń dyskową. Serwer wykorzystywany jest tylko przez twoją stronę, dlatego nie musisz się martwić o to, że działania innych osób wpłyną na jego pracę, oraz o to, że inny witryny spowolnią działanie twojej strony. Oznacza to, że twój sklep internetowy będzie ładował się szybciej, co znacząco zwiększy liczbę stałych klientów.

Inną korzyścią płynącą z zastosowania dedykowanego systemu, jest to, że zlecając przygotowanie takiego programu, sami możemy podać wytyczne, które potrzebne są dla naszego sklepu. Dla porównania darmowe hostingi jak np. Shopify, pomimo oferowania szerokiej gamy możliwości, nie są wstanie zapewnić pełnej funkcjonalności w przypadku, gdy zdecydujemy się na wprowadzenie skomplikowanych cenników, złożonego procesu dostawy, czy niekonwencjonalnego sposobu składania zamówień.

Czy system dedykowany B2B jest najlepszą opcją?

Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy wziąć pod uwagę takie czynniki jak wielkość i zasięg naszego sklepu, budżet, jaki chcemy przeznaczyć na jego budowę, oraz plany na rozwój. Prawdą jest jednak to, że zarówno darmowe systemy B2B, jak i te płatne, mogą dobrze odegrać swoją rolę i pomóc nam w zbudowaniu przynoszącego zyski biznesu.

Poprzedni artykułTestowy miesiąc programu do produkcji OptiMES. Tego nie można przegapić!
Następny artykułCo słychać w sprawie rządowego programu elektromobilności?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj