Znaczenie chmury w branży telekomunikacyjnej

Kiedy zapytamy ludzi o pojęcie cyfryzacji, od razu myślą oni o chmurze, co z pewnością nie powinno nikogo dziwić. Chmura stała się na tyle popularna, że samo słowo może wkrótce zniknąć z użycia. Zgadza się – będąc częścią najnowszych technologii procesów biznesowych, chmura nie jest już nowością.

Można wręcz powiedzieć, że jest to już pewien standard w IT, a także powód, dla którego czasy naszej zależności od sprzętu niebawem przeminą. Wydaje się to niemożliwe? Cóż, przyjrzyjmy się bliżej na przykład branży telekomunikacyjnej!

Zdecydowana większość firm telekomunikacyjnych chętnie dzieli się wiedzą na temat korzyści płynących z użytkowania chmury w zakresie prowadzenia działalności biznesowej. Zachęcają do tego przede wszystkim niższe koszty operacyjne, wysoki poziom bezpieczeństwa i przede wszystkim wydajność. Cała rewolucja w chmurze odegrała również kluczową role w korporacjach telekomunikacyjnych, które ostatecznie dostrzegły rozwiązania takie jak IoT, analiza danych BSS/OSS i FSM, które umożliwiają dostawcom technologii umieszczenie rozwoju tych innowacji na czele przyszłych przedsięwzięć. Ponadto wiedząc, że chmura nie tylko poprawia wydajność przepływu danych, ale także zapobiega niepotrzebnym przestojom pracy biurowej, nic więc dziwnego, że obecnie około 80% firm telekomunikacyjnych przekształca swoje struktury IT w środowiska oparte na chmurze.

Tak naprawdę nie maja oni wyboru. Ostatnie badania wskazują, że jeżeli firma nie będzie podążać za najnowszymi trendami technologicznymi, nie będzie w stanie uzyskać znaczącej przewagi konkurencyjnej. Dlatego też istotne będzie wybranie odpowiedniego dostawcy rozwiązań chmurowych, co w rzeczywistości może okazać się trudnym zadaniem. Biorąc pod uwagę wszystkie zauważalne podobieństwa pomiędzy rozwiązaniami opartymi na chmurze, które są dostępne na rynku, wydaje się całkiem normalnym, ze niektórym trudno jest określić, które rozwiązanie będzie lepiej pasowało do profilu prowadzonej działalności. Zatem podobnie jak w środowisku naturalnym, żadna chmura nie jest identyczna, tak samo w środowisku IT – oferowane rozwiązania różną się często sposobem działania oraz ceną. Nie wspominając również o tym, że potencjalny dostawca technologii powinien być również dobrym partnerem biznesowym. I tutaj warto po raz pierwszy wspomnieć o firmie Comarch.

Usługi przetwarzania w chmurze, które spełnią potrzeby firmy telekomunikacyjnej

Aby umożliwić firmom branży Telco pełne wykorzystanie potencjału chmury, Comarch, globalny dostawca rozwiązań IT, oferuje zaawansowaną technologicznie usługę opartą na chmurze, która pozwala przedsiębiorstwom na błyskawiczne nawiązywanie, zarządzanie i utrzymywanie relacji biznesowych. Rozwiązanie powszechnie znane jako Comarch Infraspace Cloud (Poznaj szczegóły: comarch.pl/handel-i-uslugi/ict/infraspace-cloud), daje wspomnianej branży możliwość przyspieszenia procesów transformacji cyfrowej oraz obniżenia kosztów operacyjnych (od 50% do nawet 80% w zależności od charakteru prowadzonej działalności).

Comarch nie tylko gwarantuje pełną przejrzystość kosztów swoich rozwiązań w chmurze, ale także zapewnia najwyższy poziom wydajności i dostępności, dzięki czemu jest niezwykle łatwy w integracji z systemami BSS, FSM, OSS i IoT. Ponadto przechowując dane klientów w jednym z najnowocześniejszych centrów danych, firma zapewnia, że ta ogromna ilość poufnych informacji jest zawsze bezpieczna. Comarch ma ponad 25 letnie doświadczenie w projektowaniu i dostarczaniu wysokiej klasy rozwiązań informatycznych dla firm obejmujących wszystkie branże, w tym telekomunikacyjną. Dlatego też firma doskonale zdaje sobie sprawę z wyzwań oraz oczekiwań klientów, które mierzone są zgodnie z oczekiwaniami dzisiejszej rewolucji cyfrowej.

Zespół Comarch

Znaczenie chmury w branży telekomunikacyjnej
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here